Inmiddels is het het toverbegrip in de particuliere incassomarkt: sociaal incasseren, oftewel: meer aandacht voor de wanbetaler dan voor degene die recht heeft op zijn geld.
In de particuliere wereld niet helemaal ten onrechte, want deurwaarders verhoogden een telefoonrekeningetje van €40 makkelijk met €160 aan kosten. De grootste boosdoener overigens: vadertje staat; CJIB en Belastingdienst hanteren woekerboetes bij de geringste termijnoverschrijding (en houden zichzelf aan geen enkele termijn).
Gelukkig zitten we bij AdvoCasso in de zakelijke markt en laten we de particulieren graag aan deurwaarders over: ieder zijn specialiteit.
Toch blijkt een zacht begin ook in de business to business markt heel goed te werken. AdvoCasso bedient zich daar al jaren van en scoort bijna 50% succes met een zachte opening. Met wat verbeteringen gaan we daar dit jaar zelfs meer dan 50% van maken en het liefst ook nog direct zoveel mogelijk kleine geschillen uit de wereld helpen. Kosten: het astronomische bedrag van €40! Voordeel: geld binnen en klant niet verloren. Nog een groot voordeel: we scheiden direct de goede van de kwaden en we kunnen bij die laatste groep dan ook extra snel en treffend genoeg doorgrijpen.
Soms lijkt het erop alsof we niet de wanbetaler aanpakken, maar die opvoeden: “de volgende keer maar bij dit bedrijf direct betalen, want anders sturen ze AdvoCasso op ons dak”!
Zou het succes nu echt komen door onze empathische instelling? Of is het omdat er gespecialiseerde financiële advocaten achter AdvoCasso zitten en men daarom beseft maar beter direct te betalen …………………?
Charles Lückers
www.AdvoCasso.nl / www.luckers.nl